Particulieren

Nadat je telefonisch of via het contactformulier contact met mij hebt opgenomen maken wij snel een afspraak voor ons eerste gesprek.

Ons eerste gesprek
Ons eerste gesprek kan bij u thuis plaatsvinden, via skype of als u wenst per telefoon. Dit gesprek is er voor bedoeld om elkaar beter te leren kennen en kan tevens als het intake gesprek beschouwd worden.

Wij bespreken de knelpunten en de wensen.
Wij bespreken wat jij van mij verwacht
Wij bespreken wat wij samen gaan doen

Het belangrijkste van dit gesprek ik wederzijds vertrouwen. Wij zullen belangrijke zaken samen moeten aanpakken en zonder de zogeheten klik zal dat vrij lastig worden.

Besluiten wij om samen aan deze weg naar Rome te beginnen dan maak ik een voorstel met een plan van aanpak. Indien jij het voorstel goedkeurt maken we vervolgafspraken.

Na dit gesprek kunnen wij aan de slag gaan.

 

Wat zijn de mogelijkheden?
1. Papieren ordenen en administratie inrichtingen
Samen gaan wij aan de slag om alle brieven, post en papieren te ordenen. Wij gaan daarnaast samen een administratie inrichtingen die voor jou het beste werkt. Wij kijken hierbij goed wat het beste bij jou past.

2. Financieel maand en jaaroverzicht creëren
Zodra wij samen de eerste stap hebben doorlopen is het tijd om een maand en jaaroverzicht te maken. Omdat het van belang is dat jij dit zelf leert te doen, gaan wij hier samen mee aan de slag. Ik zal jouw hierna voorzien van de knelpunten waar jij tegen aan kunt lopen. Zijn er maanden dat er een tekort is of betreft het een structureel probleem?

3. Het adviesgesprek
Naar aanleiding van het opgezette maand en jaaroverzicht en het inzicht brengen van de knelpunten is het tijd voor advies. Want hoe kun je nu verder zonder dat je weet waar te starten. Ik stel mijn advies voor jouw op, wij kijken naar jouw ideeën. Daar gaan wij mee aan de slag.

4. Financieel overzicht gericht op de toekomst
Na het uitbrengen van het adviesgesprek, kunnen wij samen een nieuw overzicht maken. Deze zal jouw toekomstige situatie weergeven. Tevens zullen wij hiermee ook 5 jaar vooruit gaan kijken. 

5. Samen werken aan de adviespunten
Wij hebben de adviezen besproken, de planningen gemaakt. Nu is het aan jouw, maar jij staat er niet alleen voor. Samen kunnen wij werken aan jouw actiepunten. Ik begeleid en coach jouw in de te maken keuzes, zodat jij zeker weet dat jij het zelf kan. Ik ben jouw steun in de rug zodat we aan een gezonde financiële toekomst kunnen werken.

6. Evaluatie en afsluiting
Er is altijd een einde aan het traject. We hebben alle actie punten afgerond. Jij kunt zelf je boontjes weer dopen en je weg vinden in de handvatten die ik jouw uitreikte. We evalueren de laatste zaken en ik geef jouw wellicht nog wat laatste tips mee. Natuurlijk hoor ik ook graag jouw tips!

7. Nazorg
Ik wil niet dat je terugvalt in oude gewoontes, maar daar ben jezelf verantwoordelijk voor. Wel geef ik je zo nu en dan (als daar behoefte aan is) nog wat tips en trucs zodat je deze mee kunt nemen in je toekomst. En zal ik jou reminders sturen van belangrijke datums zoals de jaarlijkse belastingaangifte.

Wat kost het je vraag jij je nu af?! Klik hier voor de tarieven en ik leg de mogelijke opties uit.

De bovenstaande trajecten zijn los te boeken en als pakket. Voor elke situatie zal het pakket anders lopen. Daarom zullen wij tijdens het eerste gesprek een duidelijk plan maken. Dit plan stellen wij samen op en na jouw akkoord gaan wij aan de slag. Gedurende het hele traject ben ik bereikbaar voor al jouw vragen. Dit kan zowel per telefoon als per e-mail. Ook na jouw traject ben ik er nog voor je.